|
|
-
Informacja o ciasteczkach
- Serwis internetowy kurier.warion.pl korzysta z ciasteczka tymczasowego o nazwie licznikWARION.
Służy ono do prawidłowego działania licznika, który znajduje się w dolnej części strony.
Ciasteczko "ginie" po zamknięciu przeglądarki.
Zablokowanie ciasteczek na tej stronie spowoduje, że licznik nie zareaguje na Państwa odwiedziny.
Więcej informacji o ciasteczkach >>
- Regulamin określa zasady współpracy pomiędzy firmą WARION, zwaną dalej ZLECENIOBIORCĄ, a klientem zwanym dalej ZLECENIODAWCĄ, w zakresie wykonywania usług transportowych i pocztowych.
- Zakres bezpośredniej działalności ZLECENIOBIORCY obejmuje Warszawę i jej okolice. Przesyłki krajowe i zagraniczne realizowane są za pomocą podwykonawcy ZLECENIOBIORCY - np. firmy UPS.
- ZLECENIODAWCA zleca ZLECENIOBIORCY w formie zamówienia na piśmie, zlecenia telefonicznego lub zamówienia poprzez witrynę internetową usługę odbioru i dostarczenia przesyłki pomiędzy określonymi adresami w obszarze działania ZLECENIOBIORCY.
- Prawnym dokumentem zawarcia umowy przewozu jest podpisanie listu przewozowego przez ZLECENIODAWCĘ.
- ZLECENIOBIORCA może odmówić wykonania usługi jeżeli stwierdzi brak możliwości jej wykonania.
- Obowiązkiem ZLECENIODAWCY jest prawidłowe, jednoznaczne oznakowanie na przesyłce adresata i nadawcy oraz wagi przesyłki.
- Nadawca jest zobowiązany przekazać przesyłkę właściwie zapakowaną, w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz. Opakowanie przesyłki powinno być starannie zamknięte uniemożliwiając dostęp do zawartości jak również odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki, posiadać właściwe zabezpieczenia wewnętrzne uniemożliwiające przesuwanie się zawartości w trakcie procesu przewozu, posiadać oznaczenia o niestandardowym charakterze zawartości np. uwaga szkło; góra/dół.
- ZLECENIOBIORCA może odmówić przyjęcia przesyłki do przewozu stwierdzając niewystarczające zabezpieczenie zawartości przesyłki.
- Zgodnie z Prawem Pocztowym Art. 36 ust. 1, w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że przemieszczanie przesyłki może spowodować uszkodzenie innych przesyłek lub mienia ZLECENIOBIORCY, ZLECENIOBIORCA może zażądać jej otwarcia w obecności nadawcy i sprawdzenia poprawności zapakowania jak i zgodności z opisem zawartości na liście przewozowym.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że przesyłka stanowi przedmiot przestępstwa lub jej zawartość stanowi zagrożenie dla ludzi lub środowiska, zgodnie z Prawem Pocztowym Art. 36 ust. 2, ZLECENIOBIORCA zobowiązany jest do powiadomienia niezwłocznie właściwych służb oraz zatrzymuje i zabezpiecza przesyłkę do momentu oględzin przez te służby.
- Dowodem dostarczenia przesyłki jest potwierdzenie przez odbiorcę na liście przewozowym daty i godziny jej odbioru uwiarygodnione podpisem osoby odbierającej przesyłkę.
- Z chwilą doręczenia przesyłki wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem przesyłki przechodzą na odbiorcę. Odbiorca ma prawo zgłosić ZLECENIOBIORCY w terminie 7 dni od doręczenia przesyłki roszczenie z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń.
- Odmowa przyjęcia przesyłki przez odbiorcę lub niezastanie go rodzi te same skutki finansowe jak jej dostarczenie.
- W przypadku niezastania odbiorcy ZLECENIOBIORCA pozostawia awizo w celu ustalenia ponownego terminu doręczenia. Okres przetrzymywania przesyłki awizowanej to 7 dni. Po upływie tego terminu przesyłka zostaje zwrócona nadawcy / ZLECENIODAWCY na koszt ZLECENIODAWCY.
- ZLECENIOBIORCA gwarantuje dostarczenie przesyłki miejskiej standardowej na terenie administracyjnym Warszawy z wyłączeniem dzielnicy Warszawa Wesoła w czasie 2 godzin od momentu odebrania od nadawcy.
- ZLECENIOBIORCA gwarantuje dostarczenie przesyłki krajowej następnego dnia roboczego do godziny 18.00.
- ZLECENIOBIORCA gwarantuje dostarczenie przesyłek międzynarodowych zgodnie z tabelą doręczeń podwykonawcy ZLECENIOBIORCY - np. firmy UPS. Tabela doręczeń nie dotyczy przesyłek celnych wymagających indywidualnych odpraw celnych, wysp, półwyspów, dostaw wymagających przepraw promem.
- Gwarancje dotyczące terminu dostarczenia przesyłek mogą być ustalane odmiennie od zasad ogólnych na podstawie indywidualnej umowy między ZLECENIODAWCĄ i ZLECENIOBIORCĄ.
- Za nienależycie wykonaną usługę uznaje się:
- Ubytek zawartości przesyłki
- Uszkodzenie przesyłki
- Niewywiązanie się z terminu doręczenia zgodnie z pkt. 15, 16, 17 i 18.
- Utrata przesyłki jest traktowana jako usługa niewykonana.
- Przesyłkę uznaje się za utraconą w przypadku niedoręczenia w terminie 10 dni roboczych od upływu gwarantowanego terminu doręczenia.
- Niewywiązanie się ZLECENIOBIORCY z gwarancji z pkt. 15, 16 i 17 powstałe wyłącznie z winy błędów serwisowych powoduje wykonanie usługi nieodpłatnie.
- Niewywiązanie się ZLECENIOBIORCY z gwarancji z pkt. 19 powstałe wyłącznie z winy błędów serwisowych powoduje powstanie obowiązku zmniejszenia opłaty za usługę o 50%.
- Odpowiedzialność ZLECENIOBIORCY ograniczona jest wyłącznie do odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie przesyłki, przy czym odszkodowanie nie może przewyższać 100 złotych (stu złotych). Przesyłka o wyższej wartości jest uznawana jako przesyłka wartościowa.
- Przesyłka wartościowa podlega odrębnemu ubezpieczeniu za co ZLECENIOBIORCA pobiera opłatę.
- Za zagubienie, ubytek, uszkodzenie przesyłki wartościowej odpowiada i wypłaca ewentualne odszkodowanie ubezpieczyciel na mocy umowy ze ZLECENIOBIORCĄ.
- ZLECENIOBIORCA nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści wynikłe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług, zarówno w stosunku do ZLECENIODAWCY jak i osób trzecich.
- ZLECENIOBIORCY nie wolno przewozić przesyłek takich jak:
- Materiały żrące i radioaktywne
- Materiały wybuchowe
- Narkotyki
- Zwłoki ludzkie i zwierzęce
- ZLECENIOBIORCA nie przewozi przesyłek niezgodnych z listem przewozowym.
- Wszelkie reklamacje ZLECENIODAWCA zgłasza na piśmie w terminie 30 dni od zawarcia umowy przewozu. Zgłoszenie reklamacji nie wstrzymuje terminu zapłaty za wykonane usługi.
- Reklamacja powinna zawierać:
- Pismo reklamacyjne z odpowiednim uzasadnieniem
- Nazwę oraz adres reklamującego
- Potwierdzenie zawarcia umowy przewozu - list przewozowy
- Udokumentowaną kwotę roszczenia
- Dowód zapłaty wszelkich należności w stosunku do ZLECENIOBIORCY
- W przypadku zgłoszenia reklamacji niekompletnej ZLECENIOBIORCA zobowiązany jest do wezwania reklamującego do uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie 7 dni. Reklamujący zobowiązany jest do uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie 14 dni.
- Termin wyjaśnienia reklamacji nie może przekroczyć 30 dni od dnia zgłoszenia prawidłowej i kompletnej reklamacji.
- ZLECENIODAWCA może skorzystać z postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa UKE oraz Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Prezesie UKE.
|
|